Pages

Monday, January 3, 2011

Produk Minuman

Kopi Radix

Khasiat Kopi Radix:
Menghilangkan Sakit Sendi dan Sakit Pinggang
Penyakit arthritis dan rheumatism terjadi hasil daripada peradangan yang berpunca dari ketidak seimbangan suhu. Kesannya mewujudkan kelebihan asid seperti asid urik yang menyebabkan ghout. Kopi Radix akan bertindak secara diuretik (memperbanyakkan kencing) dengan melakukan pengimbangan suhu dan asid. Terdapat testimoni yang banyak yang menceritakan kelebihan penggunaan Radix yang dapat menghilangkan sakit pinggang dan lutut.

Demam Panas

Minuman Kopi Radix akan menghilangkan rasa hendak demam jika diambil pada peringkat awal kerana bahan yang terdapat dalam Radix akan meningkatkan sistem imuniti untuk membunuh kuman yang menyerang tubuh. Tindakan bioflavonoid akan meningkatkan lagi aktiviti sel-sel imuniti dengan mempercepatkan pergerakan ke tempat serangan. Minuman Kopi Radix akan menyebabkan seseorang itu kencing dengan banyak, berpeluh dan terasa dahaga. Kesan dahaga ini membuatkan seseorang pesakit itu banyak minum air di mana suhu tubuh akan kembali stabil.
Ketumbuhan
Bahan yang dikenali sebagai quassinoid yang terdapat dalam Radix merupakan bahan anti tumor yang boleh menghilangkan ketumbuhan di otak. Ini diperkuatkan lagi oleh kajian Dr. Azizah Hamid daripada Universiti Putra Malaysia (UPM) pada tahun 2000. Dalam kes yang sebenar, HPA mempunyai rekod menyembuhkan ketumbuhan di otak setelah pesakit diberikan Radix bersama Omega3 dan Spirulina.
Radix Untuk Kaum Wanita
Radix mempunyai bahan antioksidan yang boleh memerangkapkan radikal bebas yang menyebabkan pelbagai penyakit. Bagi wanita yang menghadapi masalah keputihan, lelehan cecair ini dapat dihilangkan dengan hanya meminum Kopi Radix, begitu juga dengan senggugut. Kopi Radix mempunyai kesan detoksifikasi yang boleh mengeluarkan keracunan di hati dan membetulkan perjalanan darah. Bagi wanita yang menopouse, mereka memerlukan pytoestrogen dan kalsium untuk tulangnya dan ini boleh didapati dalam Kopi Radix.
Kopi Radix Untuk Pesakit Kencing manis dan Darah Tinggi
Radix juga mengandungi betasitosterol dan stigmasterol yang bertindak sebagai hipoglisemik (menurunkan paras glukos). Kekuatan gandaan diuretik menjadikan Kopi Radix juga boleh digunakan untuk merawat hipertensi.
Kopi Radix Untuk Tenaga
Kesan afrodisiak meningkatkan tenaga kelakian dan baik jika disinergikan bersama Omega3. Bagaimana ini berlaku? Satu kajian yang dilakukan di Universiti Malaya (UM) menunjukkan bahawa tikus putih yang diberikan Radix menunjukkan penambahan 480% hormon jantan manakala tikus betina pula melahirkan anak jantan lebih daripada anak betina dengan nisbah 3:1.
Kopi Radix mengandungi 7 herba pilihan :
1. Tongkat Ali (AFRODISIAK/ANTIOKSIDAN).
2. Pokok Mata Pelanduk (DIURETIK).
3. Pokok Teja Lawang (KARMINATIF).
4. Pokok Tebu Gajah (ANTIDOT).
5. Pokok Mengkudu Hutan (LAXATIF).
6. Halban (IMUNITI).
7. Larak Hutan (KARDIOTONIK).
1. Kotak kecil: 15 paket
Harga Pengguna
Semenanjung Malaysia: RM 16
Sabah & Sarawak: RM19
Harga Pengedar HPA
Semenanjung Malaysia: RM 14
Sabah & Sarawak: RM 16
Nilai Mata (NM): 5
2. Kotak Jumbo: 32 paket
Harga Pengguna
Semenanjung Malaysia: RM 32
Sabah & Sarawak: RM 38
Harga Pengedar HPA
Semenanjung Malaysia: RM 28
Sabah & Sarawak: RM 32
Nilai Mata (NM): 10
3. Kopi berbentuk papan: 20 paket
Harga Pengguna
Semenanjung Malaysia: RM 21
Sabah & Sarawak: RM 23
Harga Pengedar HPA
Semenanjung Malaysia: RM 18
Sabah & Sarawak: RM 19
Nilai Mata (NM): 6

RADIX KOKO GRED B (1 KG)

Harga PenggunaSemenanjung Malaysia: RM 20
Sabah & Sarawak: RM 24
Harga Pengedar HPASemenanjung Malaysia: RM 16
Sabah & Sarawak: RM 20
Nilai Mata (NM): 5

MINUMAN SERAI

Minuman Serai HPA dalam bentuk uncang telah dipasarkan dalam MLM HPA. Setiap uncang mengandungi 2 gm serbuk serai kampung yang telah dirawat.
SERAI merupakan sejenis tanaman rumput yang beraroma dan mempunyai rimbunan daun yang lebat seperti lalang dan suri rumah sering menanamnya di belakang rumah berhampiran dapur. Batangnya yang berwarna putih keunguan atau kemerahan dengan daunnya tirus, melampai dan berwarna hijau muda, kesat dengan urat yang selari dituai untuk kegunaan segar sebagai perisa dalam masakan.
Abu dari daun serai yang dibakar pula boleh dijadikan ubat senggugut. Caranya ambil satu sudu besar abu serai masukkan ke dalam segelas air panas dan dikacau hingga terlarut. Kemudian biarkan airnya menjadi hening dan minum sewaktu diserang kesakitan. InsyaAllah sembuh.
Kini orang ramai mempunyai alternatif untuk mendapatkan khasiat serai apabila HPA telah mengeluarkan dalam bentuk uncang teh, ia mudah disediakan di mana-mana sahaja dan mudah dibawa. Campuran teh serai ini dengan kapur makan juga boleh menghilangkan senggugut dalam tempoh tidak sampai 5 minit.
Beberapa kaji selidik yang dijalankan mendapati sitral dari pati minyak serai boleh membunuh sel-sel kanser dan juga mengandungi anti-fungal dan tidak bertoksik serta berpotensi merawat masalah intim wanita atau “oral and vaginal candidiasis”.
Uncang serai keluaran HPA ini dihasilkan daripada proses serai jenis makan atau serai kampung ini juga sangat baik untuk mereka yang menghadapi masalah selalu kembung perut dan bertindak sebagai peluruh kahak.
Minuman serai HPA mendapat kelulusan daripada Kementerian Kesihatan Malaysia dan dikeluarkan oleh kilang HPA yang bertaraf GMP di Jejawi Perlis ini dirawat dengan Inovasi Bioteknologi untuk mengekalkan keaslian rasanya yang semulajadi. Sebab itu rasa air minuman daripada uncang yang direndam dalam air panas selama beberapa minit itu enak kerana berjaya mengekalkan keaslian rasanya yang semulajadi.
Sekotak mengandungi 35 uncang. Setiap uncang mengandungi 2.00 gm serai kampung atau nama botaninya Strobilanthus Crispus.
Harga Pengguna
Semenanjung Malaysia: RM 18
Sabah & Sarawak: RM 20
Harga Pengedar HPA
Semenanjung Malaysia: RM 16
Sabah & Sarawak: RM 18
Nilai Mata (NM): 7

Minuman ALG

Harga Pengguna
Semenanjung Malaysia: RM 20
Sabah & Sarawak: RM 22
Harga Pengedar HPA
Semenanjung Malaysia: RM 16
Sabah & Sarawak: RM 18
Nilai Mata (NM): 7
Ulasan Tn Haji Ismail, Pengarah Urusan HPA Berkenaan Minuman ALG

Minuman ALG

Minuman ALG merupakan salah satu produk herba dalam bentuk uncang (sachet) teh . Ia dibuat 100 peratus dari daun kaca beling matang. Selain digunakan untuk tujuan melawaskan kencing, darah tinggi, gout dan batu karang, HPA menggunakan teh ALG untuk tujuan anti kanser atau anti ketumbuhan serta resdung yang serius.
Jika produk coscinium mungkin agak panas kepada sesetengah orang berbeza dengan minuman ALG yang bersifat dingin. Dalam penggunaan harian ada juga masyarakat yang menggunakan herba ini untuk demam panas. Apapun ALG sangat baik digunakan sebagai minuman harian untuk kesihatan.

RADIX GRAPE (1.5 L)

Harga PenggunaSemenanjung Malaysia: RM 3.50
Sabah & Sarawak: RM 3.80
Harga Pengedar HPASemenanjung Malaysia: RM 3.30
Sabah & Sarawak: RM 3.50
Nilai Mata (NM): 1
[ Pengeluaran produk ini dihentikan untuk sementara waktu. ]
Susu kambing organik HPA adalah susu kambing yang diperoleh dari kambing organik yang diternak bagi mendapatkan susu yang segar lagi asli serta berkualiti tinggi dan berkhasiat. Susu kambing asli ini diperolehi dari kambing jenis sanen, janampari dan jawa. Susu kambing diperah tanpa menggunakan mesin. Ini bagi menjamin kualiti susu yang sebenar dan berkhasiat. kambing-kambing tersebut dijaga rapi dan diberi makananan yang mempunyai nutrisi yang tinggi bagi mendapatkan susu yang berkualiti.
Keistimewaan Susu Kambing:
  • Kaya dengan protein, enzim dan vitamin A
  • Mudah dihadam (zarah lemak lebih kecil)
  • Membantu memperbaiki sistem penghadaman, melancarkan peredaran darah, mencantikkan kulit, mengurangkan sakit kepala dan meningkatkan stamina dan kecergasan
  • Dipercayai mampu membantu merawat demam kuning, lelah, asma, gastrik, ulser, sakit sendi, sakit pinggang, lemah jantung, barah, osteoporosis dan hepatitis.
Cara Penggunaan:
Jika beku, rendamkan dalam air pada suhu bilik sehingga cair dan kemudian tuangkan ke dalam gelas minuman. Simpan beku selepas dibuka.
Kuantiti: 250 ml
Harga Pengguna
Semenanjung Malaysia: RM 8.50
Sabah & Sarawak: RM
Harga Pengedar HPA
Semenanjung Malaysia: RM 7
Sabah & Sarawak: RM
Nilai Mata (NM): 2
*KINI PRODUK INI TIADA DALAM PASARAN*

Kopi Pra-Campuran Radix (Tongkat Ali) yang dirumus khas bagi penggemar aroma kopi tulen. Ia mampu :
1. Sebagai afrodisiak menambah fertiliti (kesuburan)
2. Melawas dan melancarkan kencing.
3. Mengatasi masalah frigid bagi wanita (memberi ceria pasangan suami isteri).
4. Tongkat Ali sebagai herba utama.
5. Menghilangkan sakit sendi, urat serta menguatkan otot.
6. Mengaktifkan biosentesis ke atas hormon endrogen.
7. Mengandungi flavanoid sebagai anti oksidan, antivirus dan anti peradangan.
Kelebihan Kopi Radix adalah pada campuran 7 jenis herba seperti:
1. Tongkat Ali
Akar Tongkat ali dapat menurunkan demam panas, demam kuning atau keracunan di hati, melegakan sakit-sakit tulang dan sendi, gatal-gatal badan, batuk kering (TB), kencing manis dan juga meningkatkan tenaga batin.
2. Mata Pelanduk
Akar Mata pelanduk dapat merawat otot atau ligament yang terseliuh, sakit dada, cirit-birit, sakit tekak, keracunan, pembengkakan testis, demam dan juga batuk-batuk.
3. Teja Lawang
Akar Teja Lewang digunakan juga untuk menurunkan demam, melegakan asma, batuk, lumbago, menambah tenaga, dan juga baik untuk ibu selepas bersalin.
4. Tebu Gajah
Akarnya bersifat antidote yang dapat mengebahkan demam, mengubati sakit telinga, membuang angin dalam badan dan juga sebagai ubat tenaga batin.
5. Mengkudu hutan
Akar Mengkudu hutan dapat merawat sakit kepala, buasir, sakit jantung, darah tinggi, sebagai Pelawas, memberikan tidur yang berkualiti dan juga dapat menghaluskan kulit.
6. Larak hutan
Akarnya dapat dijadikan ubat selepas bersalin, mengelakkan meroyan, dapat membuangkan angin dan juga sebagai tonik.
7. Halban
Akar Halban pula dapat dijadikan ramuan selepas bersalin, sakit badan, awet muda, antioksidan dan dapat melegakan batuk.
Kandungan:

  • Eurycoma longifolia

  • Cinnamomum inners

  • Ardisia crispa

  • Albizzia Myriophylla

  • Morinda Eliptica

  • Polyalthia Hypoleuca

  • Vitex Pubescen

  • Kopi
    Jumlah kandungan: 96 paket
    Harga Pengguna / Harga Ahli
    Semenanjung Malaysia: RM 90 / RM 72
    Sabah & Sarawak: RM 108 / RM 90

    Nilai Mata (NM): 30

  • TEH INSTANT

    Produk ini dihasilkan dari herba Pegaga. Pegaga mempunyai sejenis bahan kimia semulajadi yang sangat baik untuk merawat luka luar (kulit) dan luka dalam (radang usus dan pendarahan otak). Ianya disediakan dalam bentuk 2 dalam 1 (herba pegaga dan gula)

    Cara Pemakanan / Pemakaian
    Minum sekurang-kurangnya 1 uncang satiap hari dan masukkan dalam air panas (60 celcius)

    Harga Pengguna:
    Semenanjung Malaysia : RM20.00
    Sabah & Sarawak : RM22.00
    Harga Pengedar HPA:
    Semenanjung Malaysia : RM16.00
    Sabah & Sarawak : RM18.00
    Nilai Mata (NM) : 1

     Teh Manjakani

    











    Radix Isotonic Plus

    Radix Cola Sdn Bhd sekali lagi telah berjaya mengeluarkan produk terkini yang dikenali sebagai RADIX Isotonic Plus, diperkaya dengan Honey Lemon, sesuai diminum pada bila-bila masa, bagi mereka yang mengalami dehidrasi juga sesuai seperti selepas melakukan riadah atau pun memandu di tempat yang panas terik

    PENYELIDIKAN DAN PEMBANGUNAN (R&D) SERTA UJIAN PEMERIKSAAN MAKMAL:
    RADIX COLA JUGA TELAH MENJALANKAN UJIAN DAN PEMERIKSAAN MAKMAL (LAB TEST) SEBANYAK 5 KALI SEBELUM MENDAPAT KEPUTUSAN UNTUK MENGHASILKAN PRODUK TERBARU INI. IANYA MERANGKUMI UJIAN DAN PEMERIKSAAN DARIPADA SEGI:
    BAHAN MENTAH YANG DIGUNAKAN, GRAPE FRUIT YANG BERSESUAIAN DAN KEPASTIAN HALAL & TOYIBAN. DI ANTARA BAHAN-BAHAN MENTAH YANG LAIN YANG DIGUNAKAN IALAH GULA, DEXTROSE ANHYDROUS, CITRIC ACID CRYSTALLINE, SODIUM CHLORIDE, SODIUM CITRATE, VITAMIN C, POTASSIUM PHOSPHATE, TRICALCIUM PHOSPHATE, CLOUDY AGENT, GRAPE FRUITY FLAVOUR DAN SODIUM BENZOATE.
    KANDUNGAN GULA DALAM BANCUHAN (10.5 BRIX)
    SUKATAN SETIAP BAHAN MENTAH YANG DIGUNAKAN PERANTARAAN LAB TEST
    TAHAP KEPEKATAN, KEMANISAN DAN TEKANAN GAS CO2 ADALAH MINIMUM

    NUTIRISI DALAM MINUMAN INI UNTUK 100ML

    LEMAK 0%
    PROTEIN 0.4 GRAM
    KARBOHIDRAT 7.1 GRAM
    TENAGA 31 KCAL/ML
    JUMLAH GULA 5.4 GRAM

    DIKELUARKAN DALAM 2 VARIASI IAITU 500ML DAN 1.5 LITER

    Harga Pengguna
    Semenanjung Malaysia: RM 18.00
    Sabah & Sarawak: RM
    Harga Pengedar HPA
    Semenanjung Malaysia: RM 16.00
    Sabah & Sarawak: RM
    Nilai Mata (NM): 4

    Chlorophyll Drops HPA

    TERKINI! SATU RAHSIA SAINS TERBONGKAR !
    • Punca utama segala penyakit ialah buangan berasid dalam badan.
    • Musuh besar ini mesti anda singkirkan dahulu untuk menjadi sihat.
    • Diet, ubatan atau suplimen serta senaman harian tidak akan berkesan selagi musuh ini berada dalam tubuh anda.
    • Tahukah anda apa dia musuh besar anda ini?
    • Ianya tak lain dan tak bukan adalah bahan buangan berasid yang terperangkap dalam badan anda yang membunuh anda secara senyap hari demi hari!
    • Bahan buangan berasid inilah yang menyebabkan kanser, sakit jantung, darah tinggi, kencing manis, obesity/ kegemukan, penyakit kulit tegar, sakit sendi, perut sengkak, murung, kelesuan, hilang daya tumpu dan mudah berang..
    • Selagi ianya tidak disingkirkan selagi itulah:
    1. Berdiet macam mana pun tidak akan menurunkan berat badan,
    2. Makan ubat, makan supplement juga tidak bermakna, dan
    3. Senaman atau jogging hanya memenatkan sahaja.
    HPA ada berita gembira untuk anda…
    Peluru sakti untuk menyingkirkan kondisi berasid dalam badan anda ialah Alkaradix ChloropHyll Drops yang beralkali tinggi. Hanya satu titis sahaja dalam segelas air mampu melonjakan pH air dari 7 ke 9 atau lebih.
    Tanpa air alkali pH tinggi (pH8.5 ke atas) buangan berasid akan terus mengancam nyawa anda.
    Alkaradix ChloropHyll Drops : Pelonjak Alkali, penyingkir Asid – Alkaline Booster, Acid Buster
    Herba / Ubat kurang mujarab kalau badan masih berasid.
    Alkaradix ChloropHyll Drops membantu mengurangkan asid berlebihan dalam badan anda dengan 7 faedah kesihatan:
    Kurangkan Yang 1 … Redakan Yang 7 …
    KURANGKAN ASID
    BOLEH MEREDAKAN
    1. TOKSIK
    2. LEMAK & KOLESTEROL
    3. PENYAKIT OTOT & SENDI
    4. SEMBELIT & KEKERINGAN DALAMAN
    5. PENYAKIT KULIT TEGAR
    6. BATU KARANG
    7. KANSER
    Alkaradix Chlorophyll Drops dijual 100% oleh HPA dengan harga hanya RM50.00 sebotol yang mampu mengalkalikan sehingga 500 botol air saiz 500ml.
    Produk seumpama ini di pasaran luar dijual dengan harga antara RM80.00 dan RM120.00
    Harga pengedar HPA cuma RM45.00 dengan 10 NM.
    Ingat:
    1. Ibu kepada penyakit kronik ialah buangan berasid dalam badan.
    2. Bapa kepada penawar penyakit kronik ialah minuman air beralkali.
    3. Raja kepada Air beralkali ialah ALKARADIX CHLOROPHYLL DROPS.
    Ulasan Pengarah Urusan HPA
    Produk baru HPA Chlorophyll Drops ini merupakan hasil kajian Dr Zakaria Abdullah, seorang saintis Muslim yang juga berjaya membuat produk yang dihasilkan daripada stem sel epal (rujuk perbincangan tentang Uttwiler spatlauber spesis dari Switzerland).
    Klorofil ini bukan seperti liquid klorofil (konsentrasi) yang di jual di pasaran tetapi ia adalah klorofil yang boleh meng”alkali”kan asid dalam tubuh. Asidosis adalah merupakan masalah utama dalam kehidupan hari ini apabila pemakanan tidak dijaga. Sepatutnya kita banyak mengambil makanan beralkali lebih daripada makanan berasid. Malangnya keadaan ini terbalik menyebabkan timbulnya pelbagai jenis penyakit.
    “Buang asid buang penyakit” merupakan kaedah pengurusan tubuh yang paling berkesan dimana ia memberikan kesan yang sangat positif terhadap kesihatan. Pengambilan herba-herba ubatan juga akan menjadi lebih berkesan setelah pengambilan klorofil. Satu contoh yang sangat ketara ialah penyakit keputihan pada wanita akan pulih dalam tempoh tidak sampai 3 hari. InsyaAllah.
    Masukkan 3 titis sahaja klorofil HPA ke dalam segelas air dimana pH air akan berubah menjadi bacaan 10 ++. Ini tidak berlaku dalam penggunaan produk yang lain termasuk konsentrasi klorofil. Inilah yang membezakan antara dua klorofil ini.
    Air dari Water Filter Dew HPA ialah pH 9.++. Sangat baik sebagai minuman disamping Klorofil Drop HPA. Selamat Mencuba.
    Harga Pengguna
    Semenanjung Malaysia: RM 50.00
    Sabah & Sarawak: RM
    Harga Pengedar HPA
    Semenanjung Malaysia: RM 45.00
    Sabah & Sarawak: RM
    Nilai Mata (NM): 10

    KOKO MINDA

    Produk minuman baru berasaskan koko yang dihasilkan oleh pihak Melaka Halal Food dan diedarkan oleh HPA.
    Selain serbuk koko, bahan-bahan lain adalah terdiri daripada gula perang, krimer tanpa tenusu, ekstrak kurma, ekstrak madu, buah tin dan kismis.
    Antara khasiatnya ialah sebagai sumber tenaga segera, merangsang perkembangan otak dan amat sesuai untuk anak-anak yang bersekolah mahupun yang belajar di IPT.
    Harga Pengguna:
    Semenanjung Malaysia : RM 20.00
    Sabah & Sarawak : RM 22.00
    Harga Pengedar HPA:
    Semenanjung Malaysia : RM 18.00
    Sabah & Sarawak : RM 20.00
    Harga Pengguna
    Semenanjung Malaysia: RM 16
    Sabah & Sarawak: RM 19
    Harga Pengedar HPA
    Semenanjung Malaysia: RM 13
    Sabah & Sarawak: RM 16
    Nilai Mata (NM): 4

    KORDIAL KURMA MADU + GULA PERANG


    Harga Pengguna
    Semenanjung Malaysia: RM 16
    Sabah & Sarawak: RM 19
    Harga Pengedar HPA
    Semenanjung Malaysia: RM 13
    Sabah & Sarawak: RM 16
    Nilai Mata (NM): 4

    AREN SYRUP


    Pokok kabung, sejenis pokok palma berasal dari Indonesia yang dikenali juga sebagai pokok Enau atau nama botaninya ‘Arenga Pinnata‘, mungkin agak pelik berbanding dengan pokok daripada spesies palma yang lain.
    Pokok daripada keluarga Arecaceae ini pelik kerana semakin ia meninggi dan matang, tandan bunga dan buahnya pula tumbuh kian merendah di bahagian bawah batangnya hingga hampir mencecah tanah.
    Malah dikatakan bahawa apabila tandan yang tumbuh di batang itu sudah hampir ke tanah itu menandakan bahawa pokok kabung berkenaan sudah tua dan akan mati.
    Ini berbeza dengan pokok daripada spesies palma yang lain seperti pokok kelapa dan rumbia kerana tandan bunga dan buahnya akan tumbuh meninggi mengikut kematangan dan ketinggian pokok berkenaan.
    Pokok kabung, yang mengeluarkan nira yang boleh diminum begitu saja atau di proses menjadi gula merah dikatakan hanya akan mengeluarkan nira daripada tandan yang terbaik.
    Tidak semua tandan pokok kabung mengeluarkan nira kerana hanya tandan bunga jantan sahaja yang boleh mengeluarkan niranya.
    Tandan bunga betina pula tidak akan mengeluarkan nira seperti tandan bunga jantan.
    Kerja mengeluarkan nira yang digunakan pemungut nira di Ladang Sungai Balung, iaitu dengan mengetuk batang tandan bunga jantan itu secara berhati-hati.
    Sebelum batang tandan bunga jantan dicantas, batang tandan berkenaan perlu dibersihkan daripada sebarang sisa kelopaknya. Selepas itu,batang tandan akan diketuk-ketuk ke arah atas dua kali dan arah ke bawah dua kali.Tujuan mengetuk berkenaan ialah bagi melonggarkan rongga-rongga saluran aliran air nira dalam batang tandan berkenaan. Ketukan pula dibuat secara berhati-hati supaya tidak mencederakan batang tandan berkenaan. Jika ketukan terlalu kuat dan batang tandan tercedera, nira tidak akan keluar.
    DUA KALI SEHARI
    Nira biasanya dikutip dua kali sehari dan ada antara pokok kabung berkenaan boleh mengeluarkan sehingga 10 liter nira sehari.
    Nira yang siap dikutip kemudian dihantar ke kilang pemprosesan yang terletak dalam ladang berkenaan untuk diproses menjadi sirap nira kabung (Aren Syrup). Sirap nira kabung atau gula kabung suatu hari nanti akan menjadi satu daripada sumber gula utama di negara ini.Gula kabung boleh menggantikan gula biasa dan lebih penting daripada itu ia tidak mengandungi glukosa dan baik untuk kesihatan khususnya bagi pengidap kencing manis.
    Sirap nira kabung boleh dijadikan bahan masakan dalam kuih-muih tradisional, makanan dan minuman. Antara makanan yang popular dengan campuran gula atau nira kabung ialah bubur kacang, kuih koci, kuih kelepong, dodol, wajik, agar-agar, kuih sepang, air batu campur dan cendol.
    Sirap nira kabung juga boleh digunakan sebagai pemanis dalam pembuatan kek serta pastri, makanan bijirin dan jus buah-buahan.
    Harga Pengguna:
    Semenanjung Malaysia : RM 26
    Sabah & Sarawak : RM 28
    Harga Pengedar HPA:
    Semenanjung Malaysia : RM 24
    Sabah & Sarawak : RM 26
    Nilai Mata (NM) : 4

    Dew Water berupaya memulihkan
    penyakit migrain, darah tinggi, kencing manis, gout, gastrik, buasir,
    batu karang, kanser payudara, kanser pangkal rahim, hepatitis A,
    hepatitis C, lelah, sakit urat, masalah mental, mengurangkan masalah
    syndrom down dan berbagai penyakit lagi.

    PENAPIS AIR & KRISTAL MINERAL DEW

    KOD PRODUK : AH05 (DEW WATER FILTERARTION SYSTEM)
    NILAI MATA : 100
    HARGA PENGEDAR S/M : RM 1600.00
    HARGA PENGGUNA S/M : RM 1008.00
    KOD PRODUK : AH06 ( DEW SHOWER FILTER)
    NILAI MATA : 20
    HARGA PENGEDAR S/M : RM 160.00
    HARGA PENGGUNA S/M : 190.00
    KEISTIMEWAAN PENAPIS AIR DEW

    Katrij Dew bebas dari unsur-unsur penggunaan tulang haiwan, hanya menggunakan tempurung kelapa sebagai bahan gantian tulang haiwan.

    Formula kandungan setiap katrij di dalam berbeza dan tiada syarikat lain yang boleh menciplak sukatan dan ukuran bahan tersebut dalam katrij. kajian hampir 7 tahun untuk menghasilkan penapis air Dew yang berkualiti.

    Sesetengah penapis air di pasaran, tempoh hayat gantian katrij dalam 1 tahun mencapai sehingga RM300.00 hingga RM400.00 setahun dan melibatkan 2 atau 3 katrij dalam setahun, sedangkan Penapis Air Dew hanya memerlukan belanja RM98.00 untuk tempoh 1 tahun pertama. Harga katrij yang murah dan mampu dimiliki.

    PH air yang hampir menyamai air Zam Zam.

    Boleh membantu menyelesaikan pelbagai penyakit seperti sakit-sakit sendi, sel kanser, darah tinggi, kencing manis, batu karang, gout, membantu meneutralkan asid dalam badan dan sebagainya.

    Penyelenggaraan yang mudah dan murah kerana tidak menggunakan elektrik.
    Penapis Dew telah melalui ujian makmal Sirim.

    Air Dew boleh diminum tanpa was-was dan boleh digunakan sebagai air penawar untuk tujuan perubatan.

    KAJIAN MAJLIS AIR ANTARABANGSA

    Kajian para saintis menyatakan pelbagai penyakit berpunca dari sel tubuh yang berasid dan ia terbentuk dari pemakanan seharian kita.

    Mineral berakali yang terdapat didalam air minuman boleh membantu meneutralkan sisa buangan berasid sebagai pencegahan terhadap pelbagai penyakit seperti gout, kencing manis, sakit sendi dan sebagainya termasuk kanser.

    Ini diakui oleh seorang doktor bernama Dr.Mona Harrison MD pengarah Majlis Air Antarabangsa mengatakan sel kanser mati dalam air beralkali, virus dan agen jangkitan lain tidak boleh hidup di persekitaran alkali dan air beralkali baik untuk insomnia dan Colic.

    Sel yang sihat akan bersifat alkali dan sel yang rosak atau tidak sihat bersifat asid.

    MENGAPA MEMILIH PRODUK PENAPIS AIR DEW

    Ini diakui oleh seorang doktor bernama Dr.Mona Harrison MD pengarah Majlis Air Antarabangsa mengatakan sel kenser mati dalam air beralkali, virus dan agen jangkitan lain tidak boleh hidup di persekitaran alkali dan air beralkali baik untuk insomnia dan Colic. Sel yang sihat akan bersifat alkali dan sel yang rosak atau tidak sihat bersifat asid.

    Apa yang menjadi masalah ialah harga tunai di pasaran Penapis Air terlalu tinggi sehingga mencapai RM2,000.00 harga tunai dan kos penyelengaraan yang mahal berbanding penapis Dew yang lebih murah dan berkualiti tinggi.

    ...Dew WATER berupaya memulihkan penyakit migrain, darah tinggi, kencing manis, gout, gastrik, buasir, batu karang, kanser payudara, kanser pangkal rahim, hepatitis A, hepatitis C, lelah, sakit urat, masalah mental, mengurangkan masalah syndrom down dan berbagai penyakit lagi...


    Harga Pengguna
    Semenanjung Malaysia: RM 20
    Sabah & Sarawak: RM 22
    Harga Pengedar HPA
    Semenanjung Malaysia: RM 16
    Sabah & Sarawak: RM 18
    Nilai Mata (NM): 7

    KOKO RADIX PAPAN

    Alhamdulilah kita telah mula memasarkan MILO kita sendiri yang dikenali sebagai RADIX KOKO. Semua pengedar akan menjadi penilai kepada RADIX KOKO yang dikatakan akan menjadi persaing terdekat MILO. RADIX KOKO di rumus khas supaya mempunyai rasa yang dapat diterima oleh masyarakat di negara ini.
    Apakah HPA memasukkan herba dalam RADIX KOKO? Jawapannya tidak, kerana koko mempunyai rasa yang sangat sensitif kepada perubahan. Radix koko lebih mensasarkan pasaran kanak-kanak dan produk halal daripada HPA. Selepas ini HPA akan mengeluarkan RADIX MOCHA dimana Kopi Radix dicampur dengan RADIX KOKO. InsyaAllah.
    Apa pun keluaran HPA yang akan datang, ulasan yang kita terima daripada pengurus zon utara, Ust Samad beliau berpendapat RADIX KOKO lebih sedap daripada MILO dan akan berjaya mengambil pasaran dinegara ini.
    Harga Pengguna
    Semenanjung Malaysia: RM 23
    Sabah & Sarawak: RM 25
    Harga Pengedar HPA
    Semenanjung Malaysia: RM 19
    Sabah & Sarawak: RM 21
    Nilai Mata (NM): 6
    Kandungan: 20 paket, setiap paket 30 gram

    Produk ini berbentuk serbuk tidak seperti produk terdahulu yang berbentuk sachet (paket) namun kandungannya (serbuk koko dan ekstrak barli) tetap sama. Cara menyediakan minuman Radix Koko ini ada disediakan pada label produk. Beralihlah segera kepada Radix Koko. Jadikan ia minuman coklat utama anda dan keluarga anda.
    Harga Pengguna
    Semenanjung Malaysia: RM 22
    Sabah & Sarawak: RM 26
    Harga Pengedar HPA
    Semenanjung Malaysia: RM 18
    Sabah & Sarawak: RM 22
    Nilai Mata (NM): 5
    Berita Berkaitan:
    1. Radix koko ternyata lebih sedap daripada produk koko yang lain, itulah sebahagian komentar yang saya terima dari pengguna. Mungkin perlu saya jelaskan bahawa radix koko telah dimasukan ekstrak tunas barli yang mula bercambah. Kalau anda pernah melihat taugeh daripada kacang hijau tentu anda akan faham tentang tunas yang baru bercambah pada biji barli. Oleh sebab itu rasanya bagitu lemak dan berkhasiat.
    Koko memang terkenal untuk afrodisiak namun bagitu Radix koko HPA ekstrak barli mempunyai kesan serat yang tinggi untuk berfungsi sebagai pelawas dan koko sendiri boleh mendatangkan ketenangan pada penggunanya.
    Oleh sebab itulah radix koko dijangka akan mendapat tempat dipasaran terbuka secara meluas InsyaAllah.
    2. Alhamdulilah kita telah mula memasarkan MILO kita sendiri yang dikenali sebagai RADIX KOKO. Semua pengedar akan menjadi penilai kepada RADIX KOKO yang dikatakan akan menjadi persaing terdekat MILO. RADIX KOKO di rumus khas supaya mempunyai rasa yang dapat diterima oleh masyarakat di negara ini.
    Apakah HPA memasukkan herba dalam RADIX KOKO? Jawapannya tidak, kerana koko mempunyai rasa yang sangat sensitif kepada perubahan. Radix koko lebih mensasarkan pasaran kanak-kanak dan produk halal daripada HPA. Selepas ini HPA akan mengeluarkan RADIX MOCHA dimana Kopi Radix dicampur dengan RADIX KOKO. InsyaAllah.
    Apa pun keluaran HPA yang akan datang, ulasan yang kita terima daripada pengurus zon utara, Ust Samad beliau berpendapat RADIX KOKO lebih sedap daripada MILO dan akan berjaya mengambil pasaran dinegara ini. Gempur Radix Koko!
    Berita dipetik dari blog JawiHerbShop.blogspot.com
    RADIX ANGGUR 1500ml :
    Harga Pengguna
    Semenanjung Malaysia: RM 3.50
    Sabah & Sarawak: RM 3.80
    Harga Pengedar HPA
    Semenanjung Malaysia: RM 3.30
    Sabah & Sarawak: RM 3.50
    Nilai Mata (NM): 1
    RADIX ANGGUR 500ml :
    Harga Pengguna
    Semenanjung Malaysia: RM 2.50
    Sabah & Sarawak: RM
    Harga Pengedar HPA
    Semenanjung Malaysia: RM 2.00
    Sabah & Sarawak: RM
    Nilai Mata (NM): 0.3

    RADIX STRAWBERRY


    RADIX STRAWBERRY 1500ml :
    Harga Pengguna
    Semenanjung Malaysia: RM 3.50
    Sabah & Sarawak: RM 3.80
    Harga Pengedar HPA
    Semenanjung Malaysia: RM 3.30
    Sabah & Sarawak: RM 3.50
    Nilai Mata (NM): 1



    RADIX STRAWBERRY 500ml :
    Harga Pengguna
    Semenanjung Malaysia: RM 2.50
    Sabah & Sarawak: RM
    Harga Pengedar HPA
    Semenanjung Malaysia: RM 2.00
    Sabah & Sarawak: RM
    Nilai Mata (NM): 0.3

    IMT Drink.

    Satu lagi produk HPA akan menjadi keperluan setiap rumah ialah IMT drink. Minuman ini dibuat dengan satu bentuk pemerosesan tradisional untuk tujuan yang sangat banyak. Saya percaya sambutan kepada IMT drink akan bertambah dan mungkin melebihi permintan Minyak But-but sekiranya pengguna faham kelebihanya.

    Antara kelebihanya ialah :

    1. pelindung hati
    2. demam panas dan demam selsema
    3. sakit tekak
    4. resdung
    5. sakit sendi
    6. cirit-birit
    7. ketersumbatan jantung
    8. menurunkan kolesterol
    9. menurunkan darah tinggi.

    Boleh diminum sebotol sekali dan ulangi hingga sembuh. IMT drink tidak bermasaalah dengan anak-anak kecil dan kurangi dosnya (secawan kecil). Ia sudah tidak mempunyai rasa pahit (daun hempedu bumi) tetapi sangat berkesan. Dari kajian kami 90% lebih pengguna menyatakan sangat baik untuk anak mereka. Ini bererti kita kini telah menemui ubatan demam tanpa kimia, tanpa rasa dan sangat berkesan. Ia diproses dari daun hempedu bumi dan air mineral yang beralkali (pH 9.8). Dimana air mineral ini boleh diperolehi ? Air yang Allah keluarkan untuk kita di Pokok Sena Kedah. Allahuakbar. Selamat mencuba dengan Izin Allah.

    Minyak Zaitun (Extra Virgin Olive Oil)

    PENGENALAN
    Minyak zaitun yang dihasilkan dari pohon zaitun merupakan produk asli hasiltani di benua Asia Kecil dan taburannya bermula dari Iran, Syria dan palestin sehingga keseluruhan Mediterranean semenjak 6,000 tahun yang lalu.
    Pohon zaitun yang berkat ada disebut dalam Al-Quran, dalam surah An-Nur. Semenjak 1400 tahun yang lalu, Nabi Muhammad SAW telah menasihatkan umat Islam agar menggunakan minyak zaitun untuk kesihatan dan penjagaan badan, di mana Baginda SAW sendiri menggunakannya sebagai minyak rambut.
    Antara kandungan minyak zaitun adalah fenol, sterol, pigmendan squelen yang memainkan peranan penting dalam kesihatan manusia.
    KEGUNAAN DAN KELEBIHAN MINYAK ZAITUN
    • Mengurangkan pengambilan lemak dalam diet harian
    • Menghindari penyakit kardiovaskular dan arteriosclerosis
    • Mengelakkan pembentukan batu hempedu (gallstone)
    • Membantu penghadaman dan mengurangkan ulser perut
    • Antioksidan dan antikanser
    • Membantu keseimbangan metablisme tubuh, pertumbuhan tulang dan tubuh yang baik (khasnya bagi kanak-kanak)
    • Membekal vitamin E
    • Kecantikan (kulit dan rambut)
    • Kestabilan asid lemak
    • Membekal pelbagai vitamin untuk antipenuaan
    • Kegunaan masajterapi
    Penggunaan:
    • Gunakan dalam masakan menggantikan minyak masak kelapa sawit.
    • Mengambil secara terus sekurang-kurangnya 2 sudu makan setiap hari.
    Isipadu: 700ml
    Harga Pengguna
    Semenanjung Malaysia: RM 40
    Sabah & Sarawak: RM 45
    Harga Pengedar HPA
    Semenanjung Malaysia: RM 35
    Sabah & Sarawak: RM 40
    Nilai Mata (NM): 5

    Minuman Roselle (Teh Uncang)

    Minuman Roselle ini berbentuk teh uncang (35 uncang). Ia menggunakan herba Hibiscus Sabdariffa iaitu tumbuhan yang mempunyai kandungan Vitamin C yang sangat tinggi. Roselle amat berkhasiat untuk segenap lapisan umur khususnya untuk proses penjagaan kesihatan dan sebagai pencegah dari sebarang jangkitan kuman atau virus yang menyerang tubuh manusia.
    Khasiat Herba Roselle :
    1. Anti Penuaan. Roselle mempunyai Vitamin C yang tinggi dan berserat akan melambatkan proses penuaan dan mencegah berlakunya penyakit kronik. Keupayaannya meminimakan kerosakan yang dimusnahkan oleh radikal bebas merupakan sebab utama seseorang yang mengamalkan Roselle akan kelihatan muda dan berseri wajahnya.
    2. Pencegahan Penyakit Kardiovaskular. Sakit jantung merupakan pembunuh nombor satu di dunia dan dianggap sebagai ’silent killer’. Keadaan oksidasi juga akan menyebabkan kadar LDL (Low-Density Lipoprotein) akan meningkat dan menyebabkan arteri tersumbat. Pengamalan Roselle akan membantu mencegah ketebalan LDL di arteri dan sekaligus mengelakkan dari terjadinya penyakit tekanan darah tinggi.
    3. Pencegah Kanser. Dunia kini yang terdedah kepada pencemaran udara, makanan, dan minuman merupakan punca utama kepada terjadinya kanser. Vitamin C dan serat yang tinggi yang terdapat dalam Roselle mampu untuk bertindak sebagai anti oksidan dan sebagai anti kanser.
    4. Demam Panas/Selesema. Roselle amat baik untuk mereka yang sering menghadapi masalah selesema dan sebagai pemakanan kesihatan yang utama kepada mereka yang menghadapi masalah demam panas.
    5. Resdung (alergi) dan Lelah (asma). Pengambilan Coscinium Plus dan Roselle adalah dua gabungan yang terbaik kepada permasalahan begini.
    6. Stress / Sukar tidur. Bagi mereka yang menghadapi masalah stress, dicadangkan mengambil Roselle dimana ia akan bertindak menurunkan suhu dan mempengaruhi mood pesakit. Roselle juga amat baik untuk masalah dengkur semasa tidur.
    7. Masalah lain. Amat baik untuk mereka yang menghadapi luka luar dan dalam, kecederaan, mengatasi masalah penyakit kulit, penenang dan sebagainya.
    Komposisi: 35 uncang
    Harga Pengguna
    Semenanjung Malaysia : RM 18.00
    Sabah & Sarawak: RM20.00
    Harga Pengedar
    Semenanjung Malaysia : RM 16.00
    Sabah & Sarawak: RM22.00
    Nilai Mata: 7

    Spirumadu

    SPIRUMADU adalah kombinasi Spirulina (Arthrospira platensis) dan Madu Lebah. Produk ini mengandungi Vitamin Semulajadi, Mineral dan Asi Amino yang tinggi.Berdasarkan satu kajian, Anti-oksidan dari beta karoten yang terdapat didalamnya bertindak menghalang atau mencegah tumor dan kanser. Ketinggian kadar klorofil serta khasiat Madu Lebah membuatkan produk ini amat berpotensi membina, membantu dan meningkatkan tahap kesihatan tubuh manusia.
    Antara khasiat SPIRULINA
    • Mengandungi mucopolisakarida yang membantu sistem penghadaman.
    • Protein yang tinggi (60%-70% / 44-74 gms)
    • Anti-oksidan dari beta karoten yang bertindak menghalang dan mencegah tumor dan kanser.
    • Vitamin B-12, C, D, E dan Zat Besi yang amat diperlukan untuk menguatkan sistem imuniti.
    • Membantu mengaktifkan hematopoesis bagi membina hormon erythropoetin – EPO dalam sel darah.
    • Menurunkan kadar kolestrol, tryglyceride dan LDL bagi menghalang hipertensi.
    • Klorofil yang kaya didalamnya, dapat menyingkirkan logam berat dalam buah pinggang, kesan dari pengambilan ubatan moden (Pharmaceutical Drugs).
    • Fikosianin iaitu pigmen biru (hanya pada Spirulina) berfungsi membina imuniti tubuh.
    Antara Khasiat MADU LEBAH
    Vitamin A
    • Berasal dari Karoten, berkhasiat untuk mata, sel-sel tubuh, selaput lendir, pertumbuhan kanak-kanak, tenaga fizikal, imuniti tubuh, kesihatan gigi dan lain-lain.
    Vitamin B
    • Berperanan mengatur metabolisme (metbo) badan yang sangat diperlukan bagi kehidupan dan kesihatan manusia. B5-untuk kesihatan otak (mental-ingatan).
    Vitamin C
    • Madu kaya dengan vitamin ini, ia melebihi daripada makanan-makanan lain. Ia berfungsi sebagai agen daya tahan tubuh, sistem saraf, epilepsy, penggerak metabolisme badan dan lain-lain.
    Vitamin D
    • Membantu tubuh menyerap kalsium dan fosforus dan memabfaatkan keduanya untuk tulang dan gigi. Kanak-kanak amat memerlukannya.
    Vitamin E
    • Ia mengaktifkan fungsi vitamin A, menguatkan struktur jantung, tumbesaran kanak-kanak, menyuburkan peranakan wanita, mengaktifkan daya seks lelaki dan wanita, menyihatkan kulit dan rambut dan awet muda.
    Vitamin K
    • Berfungsi melancarkan perjalanan darah (elakkan pembekuan), penyakit darah tinggi, migrain, kanser darah, mencegah batuk, bengkak-bengkak sendi dan aktif bergabung dengan enzim-enzim bagi menghasilkan tindakbalas (sistem pencernaan).
    Nilai Perawatannya
    • Ulser perut
    • Gastrik
    • Masalah hati
    • Ekzema
    • Buasir
    • Athma
    • Hipertensi
    • Anemia (kurang darah)
    • Sembelit
    • Nafas dan badan berbau
    • Gusi berdarah
    • Jangkitan kuman
    • Anti tumor dan kanser
    • Penjana tenaga segera

    Harga Pengguna:
    Semenanjung Malaysia : RM55
    Sabah & Sarawak : RM60
    Harga Pengedar HPA:
    Semenanjung Malaysia : RM45
    Sabah & Sarawak : RM50
    Nilai Mata (NM) : 10

    Teh Asiatica Plus

    Produk ini menggunakan 2 jenis pegaga iaitu Hydrocotyle Asiatica dan Hydrocotyle Sibthorpiodes berfungsi sebagai pembakar lemak khusus kepada mereka yang ingin menurunkan berta badan. Kelebihan Teh Asiatica adalah seperti berikut:-
    1. Menurunkan kadar kolesterol dan menghancurkan lemak dalam badan serta mampu menormalkan tekanan darah.
    2. Membuang toksid dalam tubuh.
    3. Memecahkan batu karang jika diminum bersama Malac dan Madu Asli.
    4. Mengencangkan otot yang kendur (Sapukan Minyak But-But pada bahagian tersebut).
    5. Mengatasi masalah anak yang mengalami kembung perut jika diambil bersama Madu Asli.
    7. Meningkatkan kecergasan dan pengembangan otak.
    8. Mengatasi masalah sembelit dan buasir.
    9. Mengatasi migrain.
    10. Mengatasi Asidosis dan Diverculata.
    11. Mengatasi masalah peradangan sendi.
    12. Mengatasi ghout.
    Komposisi (35 uncang per kotak) :1. Hydrocotyle Asiatica
    2. Hydrocotyle Sibthorpiodes
    Dos :Minum sekurang-kurang 1 uncang setiap hari. 1 uncang menghasilkan 3 gelas. Gunakan air panas (60 celcius). Jangan gunakan air mendidih kerana ia akan memusnahkan klorofil.
    Harga Pengguna
    Semenanjung Malaysia: RM 20
    Sabah & Sarawak: RM 22
    Harga Pengedar HPA
    Semenanjung Malaysia: RM 16
    Sabah & Sarawak: RM 20
    Nilai Mata (NM): 7

    Teh Herba (Pegaga)

    Produk ini menggunakan herba pegaga (Hydrocotyle Asiatica). Herba yang mempunyai ciri pahit ini mengandungi antioksidan (sejenis ester gluko peiranosil) yang amat baik untuk merawat luka luar (kulit) dan luka dalam (radang usus dan pendarahan otak). Teh Herba juga mujarab untuk radang tenggorokan, batuk, radang usus serta mengandungi anti oksidan yang tinggi.
    Kelebihan Teh Herba:-
    1. Mengatasi penyakit kencing manis dan darah tinggi.
    2. Mengurangi kadar lemak setelah mengambil secara berterusan selama 2 minggu. Badan akan terasa ringan dan segar.
    3. Mengatasi masalah sembelit dan angin.
    4. Melancarkan pembuangan air besar dan membantu mengeluarkan toksid akibat sembelit.
    5. Menurunkan kadar asid urik yang berlebihan akibat penyakit kulit.
    6. Menghilangkan sakit kepala akibat migrain.
    7. Menghaluskan kulit dan mengatasi masalah penyakit kulit
    8. Menguatkan imunisasi bagi mencegah penyakit.
    9. Menguatkan sel otak dan baik untuk minda.
    10. Sangat baik untuk wanita yang mengandung dan setelah melahirkan anak.
    11. Mengatasi maslah kencing manis dengan menurunkan kadar glukosa dan menyembuhkan gengren.
    12. Mencegah masalah kardiovaskular.
    13. Baik untuk wanita yang menopouse dan osteoporosis.
    Komposisi (35 uncang per kotak) :
    Hydrocotyle Asiatica
    Dos :
    Minum sekurang-kurang 1 uncang setiap hari dan masukkan ke dalam air panas (60 darjah celcius). 1 uncang boleh menghasilkan 3 gelas. Jangan gunakan air mendidih kerana ini akan memusnahkan klorofil. Amat berkhasiat jika dicampur dengan Madu Asli.
    Harga Pengguna
    Semenanjung Malaysia: RM 20
    Sabah & Sarawak: RM 22
    Harga Pengedar HPA
    Semenanjung Malaysia: RM 16
    Sabah & Sarawak: RM 20
    Nilai Mata (NM): 7

    No comments:

    Post a Comment